top of page

שבוע טוב

כ"ז בשבט תשע"ט

שבוע טוב

תודות – מועד חורף מסתיים

תלמידי י"א ניגשו השבוע לבחינת הבגרות החיצונית הראשונה שלהם...

מודי "הנסיך" תלמיד י"א 2 כתב לזיוה חמשיר תודה ב 10 שורות...

"זיוה המלכה זהו זה החמשיר האחרון ואין מצב שהוא יהיה כישלון. זיוה אצלי את אישה מוערכת, תודה על שהיית גם כתף תומכת כשהיה קשה תמיד הרמת עם חיוך חם, ונתת תחושה שאני הכי טוב בעולם תמיד דואגת שאנחנו לומדים, חושבת עלינו אפילו בשניצלים. יערות גמרת מרוב הדפים וצריך להגיד על זה תודה כי זה לא מוערך לפעמים. תמיד אלינו נכנסת עם חיוך מצד לצד וכל אחד איתך הרגיש שהוא מיוחד. תמיד אמרתי שאת מספר אחד או אחת זה כבר לא משנה ואין ספק שאותך למורה הטובה ביותר בחיי אני ממנה. בקיצור תודה לך על תקופה יפה שהייתה קשה ומאתגרת שללא ספק בלעדייך הייתה נראית אחרת.❤"

זיוה את לא המלכה היחידה... לרותי שהגישה בכיתה המקבילה,

נולדה לא מזמן נכדה – במדינה (בלגיה), עם בית מלוכה - ממש נסיכה...

גם לדליה ורחל כתר המלכות - הן הגישו בספרות!

יאן ואורטל הפרידו רשויות בי"ב חמש – היה ממש אש (ותמרות עשן)

בינה, חגי ואסתר לימדו על מתן תורה נביאים ומלוכה (ממש עולם ישן)

ויניב על המרפסת עמד וחזה –

י"א חמש: let it be כי "אם תרצו אין זו אגדה"

אז צוות יקר תודה על כל ההשקעה.

הייתם שם בשביל התלמידים - ולא רק הם מעריכים...

תודה רבה !!

ערב חשיפה לתיכון – תודה לכל מי שהגיע לערב החשיפה לתיכון :

להנהלת החטיבה אוהד וחוה, ולרכזי השכבות אילנית, חנית ודוד. למחנכות שכבת ט': נעמי, לימור, וליטל. תודה לרוית, מירה, אסתר ומרים על הצגת כיתות התיכון, תודה למורים ורכזי המקצוע יעל אסולין, חוה אבן ישראל ,מלי בן משה, אלה עיני, אורי שמחון, יעקב ועקנין, דוד כהן, ענת ביטון, ונעמי קמחין על הצגת המגמות. תודה לבינה ורימה על הובלת הערב. ותודה מיוחדת לרפאל שהיה תורן באשכול.

קבלת שבת חברתית – מופע מוסיקלי

תלמידי שכבות ז' וח' נהנו ביום שישי האחרון ממופע מוסיקלי ששילב הנאה, ערכים ותרבות. היה כיף לראות את התלמידים שרים ונהנים (גם בסרטונים). תודה להילה רכזת חברתית חט"ב ולנעמי רכזת הומניסטיקה.

י"ב 1 – פעילות ייחודית בהובלת ויוזמת נילי טנא מחנכת הכיתה

בימים חמישי ושישי יצאו תלמידי יב 1 לסדנא שרובה עסקה בהכנה מנטאלית לקראת הצבא, בנושאים כמו אני והעם, הנוער של היום ועוד נושאים רבים ומגוונים. בנוסף הזמן המשותף נוצל להעמקת הגיבוש הכיתתי והחברתי בפעילויות שונות וכן עבודה אינטנסיבית ומשותפת על כתיבת ספר המחזור. החוויה הייתה מעצימה, מרגשת, מגבשת ומשמעותית מאוד.

תלמידים מספרים על החוויה מהסדנא במדבר 1 :

לא מעטים ששומעים את המילה ״סדנא״ ישר חושבים אוף. איזו באסה, צריך ללמוד דברים, להתאמץ, לנסות להבין, לנסות לקלוט, להעמיד פנים שאנחנו מבינים, לנסות לשנות משהו בתוכנו ואז באים גם הפחדים.. מה אם אשמע להכל ולא אתחבר? מה אם לא אתן מעצמי את מה שאני יכול?

היום הגישה שלי היא שונה. המילה ״סדנא״ היא פשוט מושג שבא לתאר מפגש אנושי. מפגש אנושי שבו מותר להיות בדיוק מי שאנחנו. כאלה אנושיים, פוחדים, לא שלמים, לא מושלמים. כאלה לא יודעים. פשוט מותר להיות ככה ביחד. ביום חמישי עד בוקר שישי יצאנו לסדנא. סדנא שכללה נושאים מגוונים שתמיד פתחו נקודות למחשבה, העוסקים באהבת הארץ, על צה״ל - על הקשיים שנמצאים שם ואיך מתמודדים איתם. בנוסף שיתפנו זה את זה איך אנחנו מתמודדים עם הקשיים שלנו, והיה מעניין לראות איך כל אחד מתמודד אחרת וחלקנו אימצנו לעצמנו דרכי התמודדויות חדשות. כמו כן הייתה גם סדנת היפ-הופ, שאפשרה לנו לצחוק, להשתעשע, לשחרר - ובעיקר להיות אנחנו. לא תלמידים, אלא גלי, ליאור, בן ישי, שובל, אייל, עומר, ורקר, שקד, רותם, נועה, הדס, שני, נוי, נועה, נעמי, סתיו, מאי, נתנאל, דור, אופיר, טוהר, שושני, אדיר ומיכל. בנוסף הוקדש זמן לכתיבת ספר המחזור ולצביעת החולצות הכיתתיות. לאורך כל הסדנא ישבנו במעגל, שבו כל אחד הקשיב לאחר ואמר את מה שהיה לו להגיד, ולא פעם או פעמיים התעוררו אי הסכמות, שהראו שאנחנו בני אדם עם תפיסות שונות והיה מעניין לשמוע ולהתדיין תוך כדי. וככה בנעים, בנחת, בכיף ובחברות טבעית לכל אחד מתגלה לה פשטות שתמיד הייתה שם. שמותר להיות אני, שמותר להכיר בעצמי ולשתף את מה שאני חושב, וזה לא מצריך באמת שום ״כלים״ או מאמץ. זו הייתה חוויה מעשירה, שבה למדנו על צהל, על המדינה שלנו, על ה״אני״ הקטן (כל אחד מאיתנו) ועל ״האני״ הגדול - הנוער, ועל כמה שאנחנו צריכים להשתמש בחוזקות שלנו וביתרונות שלנו כדי להביא להצלחה עצמית רוחנית וגשמית ומכאן להצלחה של החברה כולה.

תלמידים מספרים על החוויה מהסדנא במדבר 2:

הסדנא הייתה עבורנו מאוד משמעותית, כייפית ומלמדת הסדנאות שנילי העבירה לנו היו על ההכנה המנטאלית לצה"ל, הנוער של היום מול הנוער של פעם, התמודדות עם קשיים, החברה והמדינה שלנו, ציונות ועוד. בסדנאות למדנו להכיר יותר לעומק את עצמינו ולחשוב על דברים וסיטואציות שאנו לא חושבים ביום יום נהנינו מאוד מהפעילות של הביט בוקס! צחקנו, שרנו, רקדנו וזאת הייתה חוויה שלא נשכח. זאת הזדמנות גם לומר לך תודה שלקחת חלק נכבד בתקציב של הפעילות בנוסף, כתבנו גם את הספר המחזור שלנו והכנו חולצות לתמונה הכיתתית וכבר התחלנו להרגיש את הסוף. אנו חושבים שהסדנה חיברה יותר בינינו וחיזקה את הקשר שלנו ככיתה למדנו והפקנו המון דברים שיעזרו ויהיו כלי עזר עבורנו לשירותינו הצבאי ולחיים הפרטיים של כל אחד ואחת מאיתנו. אנו מאוד מעריכים את נילי שלנו שהקדישה מחשבה והשקיעה המון עבורנו.

.

עדכון רישום

120 תלמידים רשמו את בית הספר המקיף בגילה כעדיפות ראשונה.

יש עוד תלמידים שלא ביצעו רישום. מדובר בנתון מרשים מאד גם לנוכח פתיחת החטיבה החדשה בהר חומה ומאמצי העירייה למלא שם את הכיתות...

גם בשנה הבאה תש"פ (אי"ה), נצליח לפתוח 5 כיתות בשכבת ז'.

גלישה בטוחה ביום המשפחה

ועוד סרטון קצת מדכא על ההתמכרות לסמארטפון..

עדכונים

שכבת ח' – רכזת חנית

יום רביעי, 6/2 , סיור של"ח לכיתה ח' 5.

יום רביעי, 6/2 , כיתה ח' 4 תצא לפעילות במוזיאון האסלאם.

יום חמישי, 7/2 , סיור של"ח לכיתה ח' 3.

שכבה ט' – רכז דוד

ביום ד' הקרוב, 6/2, בשעות 10:30 עד 12:15, באשכול הפיס, ייצפו תלמידי/ות השכבה בהצגה "שובר מסך" של תיאטרון נוער לנוער ולאחר מכן יתקיים שיח עם השחקנים/ות בכיתות. שיעורי חינוך יתקיימו בכיתות כהכנה לפעילות. הפעילות מובאת במסגרת השבוע הלאומי לגלישה בטוחה. מחנכות מלוות.

יום ה', 7/2 - כיתה ט4 יוצאת לביקור ולמידה במעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית, מהשעה 10:30 ועד לשעה 14:00.

שכבת יא – רכזת רוית

ביום שני 4.2 ייערכו ראיונות לתלמידים/ות המעוניינים/ות לצאת למסע לפולין.

ביום רביעי 6.2 מגמת ביולוגיה במעבדות בלומנטה

ביום חמישי 7.2-בגרות בהיסטוריה לתלמידי/ות יא5

ביום א הבא, 10.2 יתקיים יום הכנה למסע הישראלי. במשך כל היום. צוות המסע ילווה את היום (צוות השכבה+זיוה נוב+אורלי (מחול))

שכבת י"ב – רכזת דליה

ביום חמישי כינוס שכבתי באשכול – לקראת מסיבת הסיום ושאר המשימות על השעה תבוא הודעה.

שבוע טוב

אייל


bottom of page